Wednesday, August 10, 2011

Sakit Lagi

As-Salam

Pagi semalam right after sahur, aku di serang cirit-birit. Berlari ke tandas dibuatnya !

After done business kat tandas, amik wudhuk dan tunaikan solat Subuh. Selesai itu, terus sambung tidur.

Perut rasa tak selesa, ke tandas lagi. Haihh. 3-4 kali sebelum jam 07:00am.

Terus siap-siap nak ke kantor (office) tapi perut masih tak elok.

Mengadu kat Ibu. Ayah kata tak payah la kerja, kang melarat macam mana.

Masuk tandas lagi. Tension.

Dekat pukul 10:00am macam tu baru perut aku lega sikit.

Ibu ajak pegi klinik tapi aku tidur. Penat dowh berulang ke tandas. Rasa dehydrated. Lemah rasanya.

Sudahnya aku spend masa berulang ke tandas dan tidur. Sungguh tak larat.

...........................................

Buka puasa. Makan char kuey tiow. 1 setengah bungkus aku bantai. Lapar betol si domok ni.

Lepas settle solat Maghrib dan Isya', baru Ibu bawak pegi klinik.

Jumpa misi-misi vogue, Aten dengan Minn. Asyik gelak je.

Masuk bilik Dr. "haaa kak long, puasa-puasa sakit ni kenapa?"- sapa Dr Mazlan.

"Kena cirit birit la, Dr"- balas aku.

"Haaa, ni tangan pucat, muka pucat, sejuk. Mesti tekanan darah rendah ni"- kata Dr lagi.

Dr nak check tekanan darah. 2 kali check, ni lah hasilnya.





Ni tekanan darah aku. rendah kan?


Ni pulak denyut nadi. takla laju sangat.

Dr kata aku ni kurang vitamin, kurang gula, kurang rehat dan kurang makan. Chopp, kurang makan tu aku memang tak setuju. Aku makan banyak okay. Nama pon Domok. Harus makan hingga kenyang dan usap-usap perut ala-ala Garfield :)

Dr suruh baring dan dia nak check kondisi perut. Ditekan-tekan dibahagian pangkal perut..keras katanya. Sakit la bila ditekan.

Sah aku sakit perut sebab gastrik. Mujur takde muntah-muntah, tu lagi teruk. Boleh masuk hospital jadinya.

Disarankan aku berhenti diet. Ehhhh, mana ada aku diet. Malas nak kurus. Sekarang kan trend domok-domok :p

Dr bekalkan aku ubat gastrik, angin, sakit perut dan tahan muntah. Ubat gastrik kena makan hari-hari, lepas sahur dan lepas buka puasa.

I think the best solution is kahwin. Sure takde sakit-sakit macam ni. Penat being sick.

Ahhh, dah mengarut ni. Okey lah, nak sambung kerja

xoxo :)

No comments:

Post a Comment

Nak Nyampuk sikit Cik Ieda oii