Monday, December 19, 2011

Kegilaan Masa Kini

As-Salam

Curi masa lagi. Sekarang ni aku agak sibuk dengan persiapan kerja luar negeri tapi masih dalam Malaysia. Selain tu, masih sibuk menghabiskan sisa-sisa kerja audit di Johor tempoh hari.

Sebenarnya, aku nak share satu lagi kegilaan aku buat masa ni. Majority kawan-kawan aku di Facebook jugak sukakan benda ni dan dah ramai yang terikut-ikut pengaruh aku pasal benda ni.

Huhhh, statement macam aku ni influencer je kan? Si buntal perasan hebat memang macam tu!

Okay, memperkenalkan makanan kegilaan masa kini………


-BISKUT BERAS-

Get my favorite? Okay, meh aku cerita dari mana dan siapa aku dapat pengaruh ni.

It’s actually dari kawan girlfriend sebenarnya adik aku. Masa tu, on the way nak hantar dia balik ke Kolej di Beranang, kami singgah di Tesco Extra Kajang, dia beli benda alah ni. Aku macam biasa la sibuk berkejar dengan Danish yang ligat berlari sana sini.

Masa dalam kereta, dia hulur sebungkus kecik kat aku, mula-mula aku taknak makan, ye la, mana reti makan benda-benda macam ni. Dia suruh try so aku pun taknak menghampakan orang, aku ambil dan try. Gigitan dan kunyahan pertama, damn, it’s so sedap. Kunyah lagi dan lagi. Danish pun makan sama. Adik bongsu kesayangan aku si Adin pun makan jugak.

Since that moment, aku seakan tersuka dengan biskut beras ni. Sesampainya aku di Ipoh untuk kerja, aku check-in hotel dan terus ke The Store dan beli biskut beras ni. Malamnya tak makan nasi, nama pun biskut beras so kenyang macam makan nasi lah. :p

Time di Johor baru-baru ni pun, aku teringin nak makan biskut ni. Malkumlah, aku sendirian di hotel, mana berani nak keluar malam walaupun aku sangat gangster dan dapat jolokan Kak Long Batu Caves by few friends. Time jalan nak balik ke hotel tu, ternampak bungkusan biskut beras kat depan kedai runcit. Apa lagi, ibarat anak kecil nampak mainan kesukaan, aku terus beli sebungkus, untuk mencukupkan bekalan kudap-kudap yang aku beli. Ni lah hasil borongan kudap-kudap time aku di Johor.

-BEKALAN KUDAPAN KU SEBOTOL COKE, ROTI GARDENIA BUTTERSCOTCH, STRAWBERRY MILK, RIBENA LEMON DAN SEBUNGKUS BISKUT BERAS~! YEAYYYY!


Gila banyak kan? Ni kudapan untuk 3 malam di hotel tapi tak habis pun, siap bawak balik KL tapi biskut beras, habis immediate okay? Pelahap punya makcik buntal!

Kenyang gila makan benda tu, sudahnya aku pengaruh staf aku di Penang sorang sebab dia mengadu asyik nak mengunyah, so, aku suruh dia makan biskut beras. Memang kenyang dan murah saja.

Dan status aku di Facebook dan Twitter jugak menceritakan perkara yang sama. Biskut beras lagi dan lagi.

Rata-rata semua menggemarinya. Staf aku cerita, anak dan Suami nya pun terpengaruh sama, siap habiskan sebungkus yang dia beli untuk buat stock di rumah.

Gambar pertama tadi, stock yang aku simpan di office, sehingga kini 1 floor office ni dah menikmatinya dengan aku dan sekarang tinggal sebungkus saja. Nak kena beli cepat-cepat ni. Mr Lover pun start suka biskut ni, sedap katanya. Haaa B, kan dah terpengaruh jugak! Hihi, baru dia tahu biskut beras tu sedap sangat.

Okay, back to work. Kena masuk meeting. Jumpa lagi

Xoxo :)

No comments:

Post a Comment

Nak Nyampuk sikit Cik Ieda oii