Wednesday, December 21, 2011

Stress Melanda

As-salam.

Aku tengah berusaha menyabarkan diri aku yang nampaknya semakin tak bersabar pagi ni. Seawal pagi, dah bertegang leher dengan MRAS. Belum habis cakap, dia dah letak phone. Entah apa yang dia stress kan sangat. Sekarang dia tengah masuk meeting, tadi sampai-sampai je office, dia nampak tegang so aku pun malas nak tanya apa-apa. Silap-silap boleh bertekak panjang.

Other thing, aku tengah berangin dengan orang yang handle claimant kat office aku ni. Aku sekarang ni traveling with my own pocket money sebab dorang taking too long time to process my traveling advance. It has been requested on last Thursday, but until now tak credit-credit dalam account aku. Its not a big sum dude ! RM2, 500.00 je, untuk 10 days punya traveling. Entah apa yang susah sangat. Aku confirmkan dengan jiran aku yang keja bahagian Accounts, cheque untuk amount yang aku request tu dia dah siapkan last Friday. Antara alasan yang si processor, despatch accident, tak masuk kerja hari Isnin. Habis, hari Selasa? Masih cuti? Kepala otak dia ! Hari ni dah Rabu. I need money la weyh ! Aku pegi buat kerja, bukan pegi honeymoon.

If still tak masuk hari ni, I won't hesitate to return to KL. Yes, I will do it.

I got lotsa thing to do kat rumah. Mana dengan parents aku tak sihat, nak uruskan barang-barang sekolah adik-adik.

Otak dah mula jammed.

Mana dengan pangkal leher aku sakit, bila ditekan, urat mata pun rasa berdenyut. Mungkin salah satu penghapusan dosa dan mengingatkan aku agar jangan kufur nikmat, serta jangan lupa bersyukur dengan apa yang ada.

Okay, back to work. Selambak kerja-kerja audit yang aku nak settlekan.

Berdoa agar ada sesuatu yang bisa membuatkan aku hilang stress.

Starbucks? Tutti Frutti? Danish Muszaphar?----->> I need Danish Muszaphar, lepaking at Tutti Frutti then mengopi at Starbucks. Yes, its the best for me right now !

Okay, dah mengarut.

Bye

No comments:

Post a Comment

Nak Nyampuk sikit Cik Ieda oii